28 april 2008

Malmö Central i söndags

Efter tågresan från Köpenhamns lufthamn steg en utlandssvensk familj ut i vårvärmen på trappan vid Malmö Central. Det hade gått några år sedan de senast var i Malmö men de insåg genast att staden förändrats när en BMW gled förbi och föraren skrek till några flickor på trappan: "Djävla horor! Horor!"



Flickorna såg förbryllade ut och kände sig knappast drabbade. På svenska betyder hora en kvinna som ligger med män mot betalning. Men för den utomeuropeiske bilföraren hade ordet en annan betydelse, en kvinna som bejakar sin sexualitet och själv bestämmer vem hon vill ha umgänge med.

En extrem kulturkrock. Hur ska detta sluta? Den gästande familjen kanske hade tänkt att låta sina barn åka tåg ensamma, sånt var hur vanligt som helst för några år sen. Men nu är det inte tillrådligt, knappt ens under dagtid. Horder av våldsbenägna unga män har ändrat hela samhällsklimatet.

* * *
Om skolvåldet: sds, svd. Om gatuvåldet: svd
Om brottsförebyggande rådets manipulerande av statistiken:
här och här
Och i Skånskan kan man läsa om hur 20 kulturberikande barn i Eslöv sparkar boll med en igelkott.

4 Kommentarer:

Jean Moulin sa...

Om Afghanistan nu på morgonen på CNN.

En afghansk man bekymrad för för höga vakttorn från vilka amerikanerna kan se hans kvinnor på deras bakgård.

Jag tror inte de handlar om att de solar topless.

På TV8 strax efteråt säger speakern att kvinnor värderas lågt i Afghanistan.

Anonym sa...

Från fönstret på min förra arbetsplats såg jag ofta hur handikappade unga män med berikande utseenden och tunga guldsmycken parkerade sina BMW på handikapplatsen utanför köpcentrat. Oftast var målet trottarcaféet där de och likasinnade kunde sitta i flera timmar.
Nu är jag visserligen offentligt anställd men inte dum så jag nöjde mig med att hoppas att någon polis åtminstone någon gång skulle ha vägarna förbi och notera vilka under sjukhusens rehabilitering kan uträtta i dag men icke då.

Förmodligen är jag feg och det är väl så de ser på oss svenskar, en sorts underlägsen klan utan heder som man kan hunsa hur mycket som helst.

Anonym sa...

Kommer ihåg när jag var 14 och min kusin var 12, vi var ute i Halmstad och skulle hyra en film, då möter vi 3st ca 8-9 åringar som skriker hora åt min lilla kusin. Givetvis var det araber.

Varjager sa...

Mångkultur, hur underbart det är. Man kan fråga sig varför våra styrande dhimmis vill ha hit slöddret?

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.