06 maj 2010

Sahlinismen kastar masken

Opinionsundersökningar visar att förtroendet för Sahlin rasar. Folk har inte glömt hennes gamla synder. Men hon visar inga tecken på ånger:

"Jag vet hur mycket man får kämpa som mamma och hårt arbetande kvinna.
Men det finns alltid sätt att få ekonomin att gå runt.
Här nedan skriver jag några tips som jag använt mig av genom tiderna när ekonomin varit svår. Jag hoppas att du liksom jag har haft kommer att ha nytta utav dem.

1. Betala din dagmamma svart, det gjorde jag.
2. Skippa tv-licensen, det gjorde jag.
3. Betala ingen försäkring till bilen, och besikta den inte. Det gjorde inte jag!
4. Köp varor, hyr bilar och passa också på att ta ut tiotusentals pengar i kontanter på någon annans kontokort (statens) det gjorde jag!
5. Sugen på semester? Hävda att du behöver en time-out, ta med familjen, en assistent och två livvakter till Mauritius, lev livet för andras pengar (skattebetalarnas). Det gjorde jag.
6. Jag vet hur bråttom man kan ha ibland, och hitta parkeringsplats är inte alltid lätt. Strunta i att betala 98 parkeringsböter, vänta tills 32 går till kronofogden, och bli sedan tilldelad en parkeringsplats (av regeringskansliet). Det gjorde jag!
7. Strunta i betala restskatt. Det gjorde jag! (30 000 kronor)
8. En del räkningar är bara så tråkiga, strunta i dem. Det gjorde jag!
9. Vad har facket någonsin gjort för dig? Var inte fackansluten. Det var inte jag!

Jag vet att en röst på mig och Socialdemokraterna är en röst för ett ekonomiskt tryggare Sverige.
Mona Sahlin, partiledare, Socialdemokraterna."


"Statsministerkandidatens" smeknamn "Mona Muslim" sänder en varningssignal. Bland annat har hon hyllat terrororganisationen Hamas som ett föredöme för svensk arbetarrörelse. Sahlin borde snarast byta jobb innan hon gör sig skyldig till landsförräderi. Men kan krypto-muslimen Obama lura världen kan väl jag lura svenskarna, tänker hon.

Hamas är beryktade för sin vision om utbildning för barnen. Utbildning i hat, rasism, antisemitism, död, förstörelse och förakt för kvinnor. Bedrövligt att de rödgröna har sådana vänner.

Vänsterpartiets Lars Ohly vill att staten Israel ska upphöra att existera: "Vi kan inte ha en skurkstat som ostraffat får bryta mot internationella överenskommelser." Han verkar hålla med islamisterna som vill göra färdigt Hitlers jobb.

Riksdagsmannen Mehmet Kaplan från Miljöpartiet var med på den turkiska båten Mavi Marmara och deltog i våldsaktioner tillsammans med antisemiter. Kaplan borde omedelbart lämna riksdagen och flytta till Turkiet igen.

15 Kommentarer:

MS sa...

Touché!

robban sa...

att folk röstar på henne alt låter henne vara partiledare är ett bevis på att svensken är en naiv dåre som förtjänar sitt öde.

Ann-Marie sa...

MEN; om vi andra gjorde så... vad skulle hända oss??!!

Anonym sa...

Jadu, valet i Sverige blir väl antingen pest eller kolera. (som får makten)

//Signature

Knute sa...

Enligt en opinionsmätning, utförd av det moderaterna närstående konsultföretaget Demoskop, skulle den borgerliga alliansen vinna om det var val idag. Det verkar skumt eftersom alla tidigare mätningar visat på ett stort övertag för de rödgröna.

Å ena sidan är det osannolikt att moderaterna beställt detta av Demoskop, eftersom det kan vara en fördel att slåss ur underläge, och effekten kan bli att de rödgröna mobiliserar.
Å andra sidan kunde man tänka sig att moderaterna kallt räknar med att sossarna inte kan förmå sig till någon större entusiasm, inte med den partiledare de har.

Tony sa...

Detta är vad som kallas - Tobeleronepolitik.

Anonym sa...

SVåMP-journalister noterar inte gärna att de
tre länder med ruttnast ekonomi - som riskerar
bryta sönder EU/euron - alla är Toblerone-styrda. S-kleptokratur i såväl Grekland,
Spanien och Portugal.
Vinn val med löften om bidrag åt folket. Fort djupt ner i bidrdagsträsket(SVåMPen) Men med maffiga löner, ständigt pampiga löneförhöjningar och förmåner åt SVåMP-pamparna.
Samt icke oävna förläningar till troget/träget
rätt rött stödjande inom SVåMP-media och och d:o'kultur'.
(Mona vet hur man kan utnämna riktigt trägna till
t.ex professor med tillhörande lön.)

Joe

Robin Shadowes sa...

Sprid det här klippet om Jens Orback:

http://imittsverige.blogspot.com/2010/05/favorit-i-repris-jens-orback-om-vi-blir.html

Carlaxel sa...

Jag vill även ha ett kontokort från staten så jag kan ta ut förskott på min pension, jag vill även åka på en ledighet, men det är väl högst otänkbart kan jag tro.
Vad har Mona i lön 60-70 lök i månaden ? kan man inte klara sig på det så hur ska jag klara mig på 6500 kr/mån, men det måste jag, faktiskt.

Ann-Marie sa...

Undras om man kan få låna Måånas kontokort. Jag är sugen på Toblerone.

Lars J sa...

Knute: När det gäller opinionsundersökningar är det en klar fördel att ligga bra till innan valet. En röst på den sidan som ligger under stort upplevs som "bortkastad" av en del väljare, som därför röstar på nått annat eller stannar hemma.

Så nog kan det vara ett beställningsverk =)

carl sa...

Tomt i stallet, inte de vassaste verktygen i lådan, inte alla hönsen hemma
tomt i kanoten, listan kan kanske göras längre
mygel o båg kommer alltid fram hur mycket man än försöker dölja det med, gäller alla o en var.

Knute sa...

Mona varför är du så impopulär?

Svar: Du talar med oss som om vi vore treåringar. Jag har i ett inlägg tidigare nämnt detta. Det är frustrerande att höra din samtalston, hastighet och din överlägsna attityd när du står och försöker argumentera. Du och Eriksson är de sämsta i oppositionen på att tala och det beror mycket på att falskheten lyser igenom.

Sen är det så att det är omöjligt att ta någon på allvar med tanke på ditt tidigare agerande. Du har försökt knycka av svenska folket och när vi tog dig med handen i godisburken så skyllde du ifrån dig och lämnade tillbaka. En sådan politiker kan man bara inte lita på.

http://naknasanningen.wordpress.com/2010/05/23/inte-konstigt-att-mona-saknar-stod/

Aemon sa...

Carlaxel sa: "Vad har Mona i lön 60-70 lök i månaden ? kan man inte klara sig på det så hur ska jag klara mig på 6500 kr/mån, men det måste jag, faktiskt."

1.4 mille om året tjänar hon. Inte illa för en som inte var på jobb halva året: http://www.tv4.se/kalla_fakta/riksdb/riksdagsledarmoten.action

MS sa...

Hon är ett lysande exempel på varför vi inte ska ha könskvotering. Hade hon varit man så hade hon aldrig kommit så här långt. Hon har ett gäng av gråterskor som alltid försvarar henne i vått och torrt. Ni har väl sett valaffischen på henne och barnen till hennes nya valboskap? Inte ett svenskt barn i sikte. Finns det inga andra skolor att besöka än Albyskolan och vad säger det om den s k integrationen i det området?

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.