21 augusti 2013

Vi behöver le ibland

En pojke hade just tagit körkort och frågade sin pappa när han kunde börja använda bilen. Pappan svarade att om sonen höjde sina betyg från C till B, lästa bibeln emellanåt och klippte håret, skulle de kunna diskutera saken.

Efter ungefär sex veckor sade pappan: "Jag ser att dina betyg är mycket bättre och också att du läst bibeln nästan varje dag, men jag är besviken över att du fortfarande är långhårig"

Grabben svarade: " Pappa, jag har tänkt på det, men efter att ha studerat bibeln har jag lärt mig, att Simson hade långt hår, likaså Moses och Johannes Döparen och det är troligt att också Jesus hade långt hår."

Pappan svarade: "Har du också sett att de promenerade varje gång de skulle någonstans?"

2 Kommentarer:

Anonym sa...

I Sverige hade Pappan blivit anmäld för diskriminering eller rentav för något "hatbrott" av någon oåtkommlig "murvel"!
SU

Anonym sa...

För några år sedan gick jag och min fru delar av El Camino, pilgrims-marchen i norra Spanien som leder fram till Santiago de Compostela. Intressant upplevelse att man faktiskt kan ta sig fram till fots. Efter en gångmarsch på tre månader så kan man befinna sig i Israel, och det var också detta många människor företog sig. Man fick en upplevelse av "historiens vingslag".
/SB

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.