02 april 2016

Vad har vi för alternativ? Att gå i inre exil?

Från två håll – EU-parlamentet och Sveriges Stefan Löfven – kommer samma förslag: Människor skall inte längre söka asyl i enskilda länder, utan i EU.

EU-eliten utnyttjar en kris för att tvinga fram ännu mer koncentration av makt. Om de centralt får kontroll över vilka som får asyl och fördelningen mellan länderna, kommer EU att ha tagit ytterligare ett steg mot att avskaffa nationalstaterna.

Fem hundra meter från bomberna i Bryssel sitter de där i sitt huvudkvarter och säger att om man är på fel kurs så ska man bara öka farten. Bland annat vill Angela Merkel & Stefan Löfven sända 190.000 asylsökare till det kristna Polen, en folkomflyttning i stalinistisk stil.

Så kom den dagen då Tyskland åter gick i krig mot försvarslösa randstater, denna gång med hjälp av unga muslimska soldater från Mellanöstern.

Document.no, Voldposten


  

12 Kommentarer:

Knute sa...

Bryssel: 50 anställda på flygplatsen misstänks vara IS-anhängare. Men flygplatspolisen hotar med strejk, så det dröjer innan säkerheten förbättras.

http://www.pi-news.net/2016/04/bruessel-50-flughafenmitarbeiter-is-anhaenger/

Knute sa...

EU-kommissionens vice ordförande: "Bort med nationalstaterna! Europa måste acceptera mångkultur annars blir det krig."

https://hodja.wordpress.com/2016/04/02/europe-must-accept-diversity-or-face-war-timmermans-in-eu-parlmt-no-more-nation-states/

En krigsförklaring från EUSSR mot Europas folk. Vi ska utrotas.

Knute sa...

EU: “Europe must accept Diversity or face War”. Jeg mener virkeligheden har vist os, at det forholder sig præcis omvendt: Nationerne sikrer velstand og fred, deres opløsning sikrer fattigdom og krig, men det er da gavnligt at få repeteret hvordan EU spidserne ser på verden. Det forklarer, hvorfor de insisterer på at fortsætte en masseindvandring, der allerede har vist som en en sikkerhedstrussel af rang mod nationerne. EU har magten og viljen til at opløse vores land. Har vi viljen til at opløse EU inden det sker?

I øjeblikket ligner EU heldigvis sin egen værste fjende, deres passivitet er i færd med at opløse Schengen, fordi EU ikke vil forsvare de ydre grænser. Det er ikke “en fiasko”, det har aldrig været deres hensigt, de har bare gået stille med dørene om den detalje, hvilket man nemt ser af den parodi til “grænsekontrol”, EU står for. Deres mål efter Schengen, synes at være en grænseløs verden, altså den yderste venstrefløjs ideal. “Imagine there’s no borders.”

http://snaphanen.dk/2016/04/02/timmermans-europe-must-accept-diversity-or-face-war/

Knute sa...

Brittiska muslimer uppmanas rösta ja till att stanna kvar i EU

http://www.friatider.se/brittiska-muslimer-uppmanas-rosta-ja-eu

Anonym sa...

http://eutext.blogspot.se/2009/05/sovjetisk-dissident-varnar-for-eu.html

http://www.brusselsjournal.com/node/865

http://varstundisverige.blogspot.se/2013/02/ar-europeiska-unionen-det-nya-sovjet.html

Beträffande nationalstaternas avskaffande så är det en plan inom EU oxch Den Nya Världsordningen.- Roger Scruton har skrivit mycket om detta.

Knute sa...

Var 12:e sekund kommer en ny migrant till Europa.
Migrationen har skapat 900 no-go-områden i EU.
Europa kommer att bli oigenkännligt.

https://www.document.no/2016/04/europa-vaere-ugjenkjennelig-om-noen-tiar/

Knute sa...

Muslimer dansade av glädje på Bryssels gator efter de senaste terrordådet, media är tysta.

http://petterssonsblogg.se/2016/04/03/muslimer-dansade-av-gladje-pa-bryssels-gator-efter-de-senaste-terrordadet-media-ar-tysta/#more-158677

Knute sa...

Global Jihad drabbar åter Nagorno-Karabach. Turkiets president Erdogan:

– Vi ber för att våra azerbajdzjanska bröder ska gå segrande ur sammandrabbningarna. Vi kommer att stödja Azerbajdzjan till slutet.

Utbrytarregionen Nagorno-Karabach tillhör formellt Azerbajdzjan men majoriteten av befolkningen är armenier och den är i praktiken självstyrande sedan 1992.

http://www.svd.se/oro-over-valdet-i-nagorno-karabach/om/varlden

Armenierna minns nog de folkmord de utsatts för av muslimer…

http://petterssonsblogg.se/2016/04/02/strider-mellan-kristna-och-muslimer-pa-gransen-till-europa/#more-158604

gäster sa...

Då jag på kort tid förlorat två flisor på insidan av framtänder i underkäken, och därmed fick skavsår på tungspetsen, kontaktade jag akuttandvården i Göteborg. De frågade om mina problem och om jag hade någon ordinarie tandläkare, vilket jag nekade till. När vi skulle boka en tid bad de om personuppgifter, jag svarade att jag var papperslös och saknade dessa. Då uppstod ett helt annat tonläge då de förmodligen inte trodde mig, eftersom jag pratade svenska utan brytning. De krävde att jag skulle ha ett intyg från stadsmissionen. Jag kontaktade stadsmissionen, men de sa att de endast hjälpte EU-migranter. Jag kontaktade åter igen tandvården och meddelade detta. Då ville de i stället att jag skulle ha någon form av intyg från Rosengrenska stiftelsen. Jag kontaktade dem också. Där fick jag veta att tandvården inte har rätt att ifrågasätta mitt påstående om att jag är papperslös. En person från Rosengrenska ringde till tandvården och informerade dem om det. När jag för fjärde gången kontaktar tandvården har budskapet gått fram, jag får boka en tid, kommer dit, betalar 50 kronor i kassan och får en timme senare mina tänder lagade. Självklart är det pinsamt att sitta i tandläkarstolen och prata fåordigt och korthugget med personalen, men det får man ta.
Uppenbarligen har akuttandvården blivit hårdare med detta. När jag för ca 1 1/2 år sedan hade en trasig tand gjorde jag likadant, utan att min ”papperslöshet” ifrågasattes. Denna gång gjorde de det mycket besvärligare, men med lite is i magen gick det vägen ändå.
För mig handlar det om likabehandling. Varför skall vi ha olika taxor för tandvård, när dessutom de som betalar skatt och finansierar systemet skall behöva betala mycket högre avgifter för själva behandlingen?

https://morklaggning.wordpress.com/2016/04/03/blogglasarkompott/

gäster sa...

Främlingsgarde (medborgargarde med asylsökare, det vill säga icke-medborgare) bildat i Skara.

http://www.skaraborgslanstidning.se/article/flyktingar-bevakar-busstationen/

Anonym sa...

"Tv-kanalen jämför Sverige med Nordkorea", stod det i GP igår 3/4.
- Ja, CBN TV sade det september 2014:
http://www1.cbn.com/cbnnews/world/2014/April/Soviet-Sweden-Model-Nation-Sliding-to-Third-World

CBN: "Vänster-etablissemanget och media anser att en hörnsten i deras perfekta samhälle är multikulturalism: mass-invandring från några av de fattigaste och mest efterblivna länderna i världen. Svenskar som inte håller med, riskerar att kallas rasister, fascister, rentav nazister."
- Nå, Irak t.ex. har väl inte varit speciellt fattigt.
- Men vår överhet, som man trodde var ateister, har visat sig vara anti-kristliga. Och då måste man ju tycka att det är fint att vi får hit så många (hundratusentals!) muslimer. De är ju också anti-kristliga! "Allahu akbar! Allah är större!"
/ SD
PS. Ser att ärkebiskop Antje Jackalén också har valspråket "Gud är större"... (Wiki)

Knute sa...

EU vill ta ifrån medlemsländerna ansvaret för asylansökningar.

EU-Kommissionen vill placera en agentur i varje land, en agentur som tar hand hand om asylprocedurerna.

"De kan næppe diktere Danmark noget på grund af Det Retslige Forbehold. Men for andre, vil en vedtagelse nok føre til en række udmeldelser af EU. F.eks. Polen, Slovakiet, Ungarn."

Ole G.

http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE8559282/medie-eu-vil-tage-ansvaret-for-asylansoegninger-fra-de-enkelte-medlemslande/

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.